مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ فروردین به حساب سرپرستان

سخنگوی طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از واریز اعتبار کالابرگ الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان‌های حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) از ساعت ۱۲‌امشب در گام اول خبرداد و گفت: در گام نخست مرحله دوم از فردا چهارشنبه ۱۳ فروردین مشمولین نهادهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) می‌توانند به فروشگاه‌های مشمول طرح برای خرید کالاهای اساسی مراجعه کنند.


به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، «سیده مرجان دبیری» ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهک‌های اول تا هفتم اجرا می‌شود. بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد. این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص یافته است.


وی افزود: در ادامه‌ی گام دوم این مرحله از طرح، خانوارهای دهک‌های اول تا سوم از چهارشنبه ۲۰ فروردین و در سومین گام دهک‌های چهارم الی هفتم می‌توانند از تاریخ چهارشنبه ۲۷ فروردین به بعد اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی خود را استفاده کنند.


ویژگی‌های طرح کالابرگ الکترونیک:


– مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیین‌شده را خریداری کنند.


– محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.


– مشمولان می‌توانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.


– اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۴ قابل استفاده و برداشت است.


– خریداران می‌توانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروه‌های کالایی مدنظر انتخاب کنند.


طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده، خرد و ۱۱ فروشگاه زنجیره‌ای (افق کوروش، اتکا، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، مینومارت، هایپرفامیلی، هفت، شیرین عسل و وال‌مارکت) اجرا می‌شود.


مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدمات‌دهندگانی چون «بازار»و «مایکت» دریافت و نصب کنند. نسخه وب اپلیکیشن:


همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* فراهم شده است. مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های مشمولان طرح است.


به منظور تسهیل در فرایند آگاهی از موجودی اعتبار طرح کالابرگ اسفند ماه، از این پس علاوه بر وجود این امکان از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه «شما» میزان موجودی از طریق سرشماره V. Refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود.


این تصمیم با هدف کاهش مراجعه مشمولین طرح به کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه «شما» اتخاذ شده است. این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و فاقد هر گونه «لینک» است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *